2 Overordnet tilfredshet

2.1 I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter

22 62 15 16 62 21 14 57 23 3 2 2 2 2 Fagskoleutdanning Bachelorutdanning Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.1. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar (N = [128-314]) xlsx
19 57 20 13 57 25 13 54 27 3 3 2 1 1 Fagskoleutdanning Bachelorutdanning Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.2. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre (N = [3010-5990]) xlsx

2.1.1 Hvor mange ansatte er det i virksomheten?

14 67 19 18 73 5 11 56 28 14 57 23 10 40 40 20 53 13 17 17 50 3 2 2 4 2 5 7 7 10 17 8 65 27 93 7 15 61 23 18 68 13 19 66 13 16 62 21 17 46 33 2 1 2 2 4 Fagskoleutdanning Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.3. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [256-628]) xlsx
12 59 26 14 60 23 12 61 23 14 57 25 13 57 25 15 52 27 15 51 27 3 1 2 1 3 2 3 1 4 2 6 16 56 24 13 56 27 11 56 28 13 54 27 12 57 26 17 47 30 14 44 28 3 1 3 3 1 2 2 3 3 1 2 8 5 Bachelorutdanning Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.4. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [6019-11976]) xlsx

2.1.2 Hvilken type virksomhet representerer du?

100 15 59 23 14 57 23 10 54 23 3 2 2 6 4 2 1 1 50 50 100 16 64 18 16 62 21 14 59 24 2 1 2 67 33 100 21 67 12 22 62 15 22 58 18 2 3 Fagskoleutdanning Bachelorutdanning Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ideell organisasjon Statsforvaltning Kommunalforvaltning Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.5. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [256-628]) xlsx
19 64 16 23 60 15 18 60 19 19 57 20 19 54 22 2 3 3 2 13 60 24 14 61 23 15 61 20 13 57 25 13 53 27 3 1 2 4 2 2 2 12 57 28 15 55 27 23 53 19 13 54 27 13 53 27 3 1 3 2 4 2 4 2 Masterutdanning Bachelorutdanning Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.6. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [6013-11967]) xlsx

2.1.3 Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet?

9 64 27 100 100 50 50 24 48 24 6 59 31 14 57 23 25 25 42 10 80 67 17 50 3 2 2 3 3 8 8 8 10 50 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Helse- og sosialfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.7. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 255) xlsx
19 57 23 13 54 30 12 60 25 13 55 28 13 59 24 13 54 27 7 67 20 33 33 25 20 52 18 10 43 37 22 50 17 11 47 28 8 56 12 3 1 8 3 3 1 4 8 12 1 1 7 4 2 2 3 1 6 2 7 8 2 5 2 2 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Idrettsfag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.8. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 6018) xlsx
33 67 40 60 29 54 17 20 56 24 18 62 20 20 53 27 16 62 21 11 69 17 10 71 16 8 59 27 75 12 2 5 1 1 3 12 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Helse- og sosialfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.9. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 628) xlsx
17 59 24 16 60 22 14 59 25 10 63 23 13 58 26 13 57 25 17 52 26 9 74 10 11 51 31 20 57 16 12 48 32 15 35 38 9 47 30 3 1 7 4 3 5 3 3 3 1 1 8 2 2 3 3 5 2 4 1 2 6 2 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Idrettsfag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.10. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 11974) xlsx
20 60 20 100 8 67 25 24 62 15 21 65 15 21 43 36 17 83 22 62 15 12 79 7 39 46 12 29 57 11 15 56 24 2 6 2 2 3 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.11. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 615) xlsx
9 70 21 28 53 19 19 59 20 19 57 22 19 61 18 18 58 21 19 57 20 29 54 13 24 51 22 18 54 23 19 52 23 17 48 26 19 57 14 2 2 2 2 8 3 2 4 4 1 2 5 1 3 1 2 4 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Idrettsfag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.12. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 7786) xlsx

2.1.4 Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet?

15 77 8 13 54 29 14 57 23 17 54 20 75 3 2 2 5 5 1 3 25 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående yrkesfaglig opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.13. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 256) xlsx
17 56 24 11 55 29 13 54 27 15 50 29 13 58 23 26 52 13 11 27 41 6 41 26 3 1 4 4 3 2 1 3 1 1 1 18 9 4 1 1 14 8 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Doktorgrad Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående studieforberedende opplæring Videregående yrkesfaglig opplæring Utdanning under nivået for fullført videregående opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.14. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 6020) xlsx
27 53 20 100 13 55 31 16 62 21 16 65 16 2 1 2 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående yrkesfaglig opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.15. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 628) xlsx
14 60 23 13 58 26 21 52 23 13 57 25 14 51 29 12 48 29 8 36 31 7 41 19 3 1 4 2 2 4 2 12 6 6 6 3 2 20 9 4 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Doktorgrad Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående studieforberedende opplæring Videregående yrkesfaglig opplæring Utdanning under nivået for fullført videregående opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.16. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 11980) xlsx
44 56 100 23 59 17 22 62 15 20 64 13 2 2 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående yrkesfaglig opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.17. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 616) xlsx
21 59 19 26 60 12 19 57 20 17 57 22 20 57 19 14 52 26 21 25 32 14 38 19 2 3 1 3 4 1 14 7 3 3 2 10 14 5 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Doktorgrad Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående studieforberedende opplæring Videregående yrkesfaglig opplæring Utdanning under nivået for fullført videregående opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.18. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 7790) xlsx

2.2 I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter

11 44 40 15 45 34 11 51 30 5 5 5 3 Fagskoleutdanning Masterutdanning Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.19. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar (N = [126-312]) xlsx
13 49 32 12 51 31 10 48 36 4 5 4 2 2 2 Bachelorutdanning Fagskoleutdanning Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.20. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre (N = [2966-5889]) xlsx

2.2.1 Hvor mange ansatte er det i virksomheten?

14 62 24 11 44 44 11 48 33 11 51 30 14 57 19 7 47 33 33 33 5 3 4 4 10 7 7 17 17 7 60 33 10 53 36 10 44 42 11 44 40 13 34 46 8 50 35 11 41 39 5 6 1 2 3 2 8 8 7 73 20 20 42 34 11 45 40 15 45 34 14 43 36 18 39 36 14 46 30 5 5 1 3 2 2 10 7 Fagskoleutdanning Bachelorutdanning Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.21. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [252-624]) xlsx
15 48 35 11 51 34 12 50 33 13 49 32 14 48 31 12 48 32 15 48 24 4 2 1 1 3 1 3 1 5 1 4 3 10 2 9 51 37 10 47 38 8 49 37 10 48 36 10 48 35 10 45 35 11 46 31 5 2 3 1 4 4 1 5 2 5 3 1 8 2 1 13 51 32 10 52 32 11 52 30 13 53 28 12 51 31 14 44 34 9 45 29 4 2 3 4 1 4 2 4 2 5 2 2 11 4 Masterutdanning Bachelorutdanning Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.22. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [5931-11774]) xlsx

2.2.2 Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet?

14 57 29 50 50 16 42 42 10 60 30 17 67 17 11 51 30 8 67 17 6 48 32 25 42 17 58 25 50 5 3 8 10 3 8 8 8 8 50 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Helse- og sosialfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.23. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 251) xlsx
13 54 29 14 64 17 12 53 30 12 49 35 12 51 33 20 48 26 12 51 31 8 58 25 18 45 27 8 40 37 12 36 36 11 43 29 20 40 20 4 2 8 4 5 1 3 4 4 8 5 2 4 5 3 3 1 9 4 1 13 7 9 2 1 2 2 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Idrettsfag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.24. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 5930) xlsx
22 33 44 10 90 12 50 38 25 75 11 37 47 11 44 40 7 49 38 12 45 37 15 40 38 9 50 29 13 47 27 5 5 6 8 6 6 6 13 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Helse- og sosialfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.25. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 623) xlsx
10 53 33 13 54 30 16 45 34 10 48 36 12 47 33 13 35 44 7 43 42 6 49 37 15 29 46 7 49 34 11 43 34 5 36 44 7 38 38 5 2 7 5 5 7 4 1 6 1 3 2 7 2 6 2 6 2 12 3 5 6 1 2 5 3 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Idrettsfag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.26. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 11772) xlsx
20 40 40 100 17 50 33 11 41 44 15 48 33 19 50 27 14 43 37 15 45 34 7 57 29 14 43 34 20 44 27 8 42 33 5 6 4 17 10 3 6 4 4 7 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.27. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 610) xlsx
15 55 27 9 39 48 15 46 35 15 52 29 22 39 35 20 49 27 8 47 39 13 49 32 11 46 36 12 41 39 10 50 32 9 43 38 8 42 21 4 2 3 2 2 6 3 2 1 21 8 2 1 5 2 7 3 3 1 6 1 1 2 2 2 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Idrettsfag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.28. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 7628) xlsx

2.2.3 Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet?

17 67 17 100 11 51 30 9 53 30 15 39 37 5 3 5 5 6 3 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående yrkesfaglig opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.29. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 252) xlsx
9 52 35 15 54 26 11 50 32 12 52 29 12 51 31 12 49 31 3 34 40 5 27 43 4 2 4 4 3 5 1 3 11 9 3 3 2 2 11 8 5 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Doktorgrad Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående studieforberedende opplæring Videregående yrkesfaglig opplæring Utdanning under nivået for fullført videregående opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.30. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 5932) xlsx
14 29 57 100 11 44 40 12 36 45 10 47 37 5 6 5 1 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående yrkesfaglig opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.31. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 624) xlsx
11 50 34 10 48 36 8 47 39 12 54 25 9 44 37 8 40 40 3 28 42 6 33 24 5 2 6 4 5 1 4 7 2 1 11 9 6 6 3 2 13 15 9 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Doktorgrad Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående studieforberedende opplæring Videregående yrkesfaglig opplæring Utdanning under nivået for fullført videregående opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.32. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 11778) xlsx
67 33 50 50 15 45 34 19 46 30 12 44 38 5 6 5 1 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående yrkesfaglig opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.33. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 610) xlsx
14 57 28 14 50 32 12 49 33 13 49 32 14 45 32 12 40 38 14 41 31 10 33 29 4 2 1 3 1 4 1 4 4 3 3 7 7 3 2 5 19 5 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Doktorgrad Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående studieforberedende opplæring Videregående yrkesfaglig opplæring Utdanning under nivået for fullført videregående opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.34. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 7632) xlsx

2.2.4 Hvilken type virksomhet representerer du?

100 12 41 43 11 44 40 10 46 38 50 5 50 3 7 100 15 44 37 15 45 34 15 46 32 67 5 33 4 7 Bachelorutdanning Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.35. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [610-624]) xlsx
16 50 32 13 54 29 16 52 28 13 49 32 12 45 35 4 2 4 5 2 2 11 54 31 10 49 37 9 51 35 10 48 36 8 42 40 5 2 3 1 7 3 3 2 Masterutdanning Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.36. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [7619-11765]) xlsx

2.3 I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver

11 41 39 4 32 51 4 24 54 13 11 7 5 2 Fagskoleutdanning Bachelorutdanning Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.37. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Off. adm. og forsvar (N = [125-312]) xlsx
9 36 41 5 27 50 4 25 51 16 15 11 3 3 2 1 Fagskoleutdanning Bachelorutdanning Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.38. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre (N = [3000-5991]) xlsx

2.3.1 Hvilken type virksomhet representerer du?

100 5 19 60 4 24 54 2 30 43 13 5 17 4 2 10 5 50 50 50 50 3 35 52 4 32 51 6 29 51 11 13 1 9 67 33 100 11 39 42 11 41 39 11 44 36 7 2 7 1 6 2 Fagskoleutdanning Bachelorutdanning Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ideell organisasjon Statsforvaltning Kommunalforvaltning Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.39. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [250-624]) xlsx
10 43 38 8 40 41 8 33 45 9 36 41 10 37 38 11 2 7 12 2 9 11 2 3 27 55 7 27 50 4 26 52 5 27 50 5 28 47 15 3 12 2 16 3 1 12 1 1 14 3 10 30 44 5 25 52 5 27 48 4 25 51 2 22 54 16 3 1 10 5 2 15 3 15 2 2 19 2 Masterutdanning Bachelorutdanning Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.40. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [5993-11969]) xlsx

2.3.2 Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet?

100 17 33 50 25 67 14 71 3 22 59 45 36 4 24 54 40 40 10 23 45 8 58 50 13 5 8 14 12 3 16 6 18 25 8 20 50 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Helse- og sosialfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.41. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 250) xlsx
7 37 46 7 37 41 5 27 50 3 31 46 8 23 48 7 13 60 4 22 54 4 25 51 5 40 35 3 20 54 12 33 29 8 33 33 4 24 46 16 3 1 13 6 2 7 3 17 4 4 19 4 11 2 2 18 2 15 2 20 4 2 13 7 25 16 3 1 14 5 2 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Idrettsfag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.42. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 5998) xlsx
100 8 38 48 5 37 50 8 38 44 22 67 4 28 57 3 41 44 4 32 51 4 32 48 27 47 10 60 11 8 11 12 30 5 2 12 14 2 10 27 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Helse- og sosialfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.43. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 624) xlsx
7 36 51 7 33 52 4 35 51 7 27 48 4 36 43 5 29 48 5 25 52 5 27 50 8 36 37 4 23 54 4 29 45 3 28 46 7 32 34 15 3 16 4 3 11 5 3 3 1 1 15 2 22 2 2 12 4 14 2 17 4 1 9 9 1 15 3 12 5 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Idrettsfag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.44. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 11976) xlsx
100 17 67 17 5 36 55 14 37 43 17 38 36 11 41 39 12 53 26 11 44 36 15 50 25 17 67 20 60 36 43 7 2 3 3 20 4 17 5 2 2 9 5 4 9 21 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.45. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 608) xlsx
9 45 42 14 49 32 9 46 35 10 34 44 10 42 36 10 42 35 9 36 41 10 40 36 6 32 47 12 31 42 10 35 40 10 38 37 8 21 54 11 2 11 2 2 3 3 3 10 1 12 4 10 2 13 2 10 3 14 1 11 2 1 11 3 8 2 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Idrettsfag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.46. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 7780) xlsx

2.3.3 Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet?

67 33 15 8 62 3 26 56 4 24 54 3 23 49 13 5 23 3 9 6 1 8 8 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående yrkesfaglig opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.47. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 250) xlsx
5 34 46 7 27 49 4 25 51 3 21 54 4 23 50 9 13 52 3 24 46 37 34 16 3 1 22 4 18 3 2 18 3 12 2 11 17 13 2 1 22 5 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Doktorgrad Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående studieforberedende opplæring Videregående yrkesfaglig opplæring Utdanning under nivået for fullført videregående opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.48. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 6000) xlsx
19 31 50 25 75 3 35 52 4 32 51 6 27 50 11 15 1 1 11 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående yrkesfaglig opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.49. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 624) xlsx
8 33 43 4 26 52 5 30 46 5 27 50 4 26 50 6 21 48 3 33 34 4 26 40 15 3 21 2 2 16 3 14 3 14 3 17 9 3 14 2 2 13 8 9 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Doktorgrad Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående studieforberedende opplæring Videregående yrkesfaglig opplæring Utdanning under nivået for fullført videregående opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.50. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 11982) xlsx
11 67 22 50 50 11 41 39 12 42 38 10 39 42 7 2 7 2 7 2 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående yrkesfaglig opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.51. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 608) xlsx
14 45 32 10 40 39 12 31 46 10 37 41 9 36 41 7 33 43 10 38 31 33 38 11 2 10 1 13 2 9 2 7 2 10 7 3 10 2 14 10 5 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Doktorgrad Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående studieforberedende opplæring Videregående yrkesfaglig opplæring Utdanning under nivået for fullført videregående opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.52. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 7784) xlsx

2.3.4 Hvor mange ansatte er det i virksomheten?

13 38 48 13 73 7 14 36 43 11 43 38 11 41 39 8 42 42 10 39 36 7 2 8 1 2 8 9 6 1 7 7 6 30 59 53 40 3 34 52 4 31 54 4 32 51 5 27 52 6 32 45 11 11 5 17 13 3 1 12 7 Masterutdanning Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.53. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [608-624]) xlsx
10 37 44 10 42 36 9 36 41 9 33 44 9 36 40 9 42 34 8 36 38 11 2 10 2 7 2 11 2 11 2 15 2 1 14 4 27 53 4 27 52 5 32 47 5 27 50 4 27 49 5 28 48 5 25 49 15 3 15 1 12 3 14 2 15 3 17 3 2 14 4 2 Masterutdanning Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.54. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [7781-11978]) xlsx

2.4 I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring

8 38 42 7 35 43 7 30 43 16 8 10 2 5 6 Fagskoleutdanning Masterutdanning Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.55. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Off. adm. og forsvar (N = [125-310]) xlsx
8 34 43 7 31 46 8 31 42 11 10 12 4 4 5 1 1 Masterutdanning Fagskoleutdanning Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.56. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre (N = [2964-5933]) xlsx

2.4.1 Hvor mange ansatte er det i virksomheten?

6 46 41 5 33 51 8 38 42 12 42 31 10 36 37 4 31 46 7 13 60 8 5 6 3 8 8 7 9 7 12 8 20 6 41 44 7 34 46 7 35 43 10 38 35 6 31 46 4 29 50 7 20 27 10 6 8 1 7 5 2 13 4 9 7 1 7 11 27 20 33 56 13 27 47 7 30 43 29 50 45 32 11 26 37 17 33 16 2 13 23 14 7 16 11 11 33 17 Bachelorutdanning Masterutdanning Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.57. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [250-620]) xlsx
8 35 47 8 33 47 8 35 44 9 33 43 8 34 43 8 33 42 8 33 36 10 4 10 2 7 3 10 3 9 4 11 6 15 7 7 34 47 7 27 51 7 31 46 7 32 45 5 30 49 9 31 43 6 30 35 11 4 1 13 2 1 8 2 1 10 5 12 3 1 9 6 2 18 11 7 31 47 8 33 40 7 30 46 8 31 42 9 32 41 8 31 40 6 27 46 12 5 1 12 3 1 13 4 11 6 1 13 6 2 13 5 15 6 Bachelorutdanning Fagskoleutdanning Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Alle 250 ansatte eller flere 100-249 ansatte 50-99 ansatte 20-49 ansatte 10-19 ansatte 0-10 ansatte Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.58. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [5927-11862]) xlsx

2.4.2 Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet?

50 50 50 50 8 17 67 6 31 50 10 35 39 33 50 7 30 43 22 22 33 14 29 29 33 33 17 17 16 2 8 29 13 3 12 8 8 25 8 22 50 17 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Helse- og sosialfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.59. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 250) xlsx
8 33 46 7 34 45 9 34 42 7 31 46 5 41 37 6 25 52 12 24 46 13 20 47 1 27 50 6 22 49 4 29 42 8 25 42 4 17 39 11 4 1 14 6 3 10 10 1 17 17 4 9 4 18 2 4 8 10 10 3 12 2 2 7 7 7 25 12 4 2 15 2 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Idrettsfag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.60. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 5927) xlsx
70 30 38 62 2 40 50 6 40 46 8 38 42 5 32 50 10 42 34 8 38 40 13 32 39 11 22 44 13 27 27 8 5 3 11 22 7 6 8 3 6 8 6 11 5 27 7 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Helse- og sosialfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.61. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 620) xlsx
9 38 42 13 42 32 5 37 46 13 32 43 9 33 45 8 34 43 14 36 36 6 30 48 6 33 42 10 28 42 6 28 45 3 30 44 7 19 42 10 4 16 3 3 19 12 1 14 6 3 9 3 10 5 5 8 4 7 3 7 4 1 11 4 10 1 1 10 5 13 5 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Idrettsfag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.62. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 11862) xlsx
42 50 11 42 38 40 50 3 46 40 6 37 43 4 33 49 7 35 43 15 22 37 7 21 43 17 50 20 20 20 10 6 6 9 40 4 4 2 100 8 8 2 3 6 3 11 4 17 9 21 7 17 17 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.63. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 604) xlsx
12 38 36 5 32 49 9 37 39 11 33 40 8 29 47 29 55 8 31 42 8 28 44 5 26 46 5 31 41 7 31 37 9 32 32 5 16 46 12 5 1 16 6 2 19 14 13 3 13 6 2 14 5 9 9 6 11 3 8 4 1 7 8 11 2 1 15 7 1 19 6 2 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ingen fagfelt er viktigst Samferdsels- og sikkerhetsfag og andre service fag Idrettsfag Helse- og sosialfag Primærnæringsfag Naturvitenskapelige fag uten tekniske fag Tekniske fag/ ingeniørfag Økonomisk- administrative fag Juridiske fag Samfunnsvitenskapelige fag Lærerutdanninger og utdanninger i pedagogikk Humanistiske og estetiske fag Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.64. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 7688) xlsx

2.4.3 Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet?

8 38 48 7 30 43 9 25 46 46 15 33 16 2 5 2 16 3 1 38 67 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående yrkesfaglig opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.65. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 250) xlsx
19 10 71 10 32 47 8 32 45 7 31 46 5 29 49 5 30 45 5 32 38 6 32 35 11 4 1 7 3 2 11 3 11 4 21 6 12 6 2 19 3 3 Fagskoleutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Doktorgrad Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående studieforberedende opplæring Videregående yrkesfaglig opplæring Utdanning under nivået for fullført videregående opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.66. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 5928) xlsx
10 39 41 31 56 8 38 42 7 38 40 50 8 5 5 4 9 5 6 6 25 25 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående yrkesfaglig opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.67. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 620) xlsx
10 38 42 12 31 43 8 34 43 8 33 44 7 32 44 6 28 48 5 34 33 8 19 30 10 4 12 2 7 3 10 4 13 4 1 20 3 5 11 5 2 26 6 11 Bachelorutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Doktorgrad Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående studieforberedende opplæring Videregående yrkesfaglig opplæring Utdanning under nivået for fullført videregående opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.68. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 11866) xlsx
100 6 33 46 7 35 43 8 36 40 44 33 10 6 10 5 9 6 1 11 11 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående yrkesfaglig opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.69. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 604) xlsx
7 32 49 8 37 41 8 31 42 7 28 43 26 52 8 26 43 11 21 42 7 26 39 12 5 1 11 1 1 9 4 15 7 1 20 7 2 11 7 4 14 5 2 11 11 5 Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Doktorgrad Mastergrad/hovedfag Bachelorgrad Fagskoleutdanning Videregående studieforberedende opplæring Videregående yrkesfaglig opplæring Utdanning under nivået for fullført videregående opplæring Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.70. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 7690) xlsx

2.4.4 Hvilken type virksomhet representerer du?

50 50 6 32 52 8 38 42 9 44 34 8 5 50 50 6 8 9 1 100 4 33 50 7 35 43 8 37 38 10 6 33 67 10 7 9 3 1 Bachelorutdanning Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.71. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Off. adm. og forsvar etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [604-620]) xlsx
11 36 41 7 31 47 8 34 43 10 36 40 5 32 49 10 4 9 5 9 4 1 9 3 10 4 10 35 38 8 33 41 8 31 42 4 23 53 6 26 46 12 5 1 14 5 11 5 1 14 4 15 6 2 Bachelorutdanning Masterutdanning 0% 25% 50% 75% 100% Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Alle Ideell organisasjon Privat bedrift Statsforvaltning Kommunalforvaltning Ikke i det hele tatt I veldig liten grad I liten grad I noen grad I stor grad I veldig stor grad
Figur 2.72. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [7677-11853]) xlsx

Gjenbruk