2 Overordnet tilfredshet

2.1 I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter

Figur 2.1. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Industri (N = [265-320]) xlsx
Figur 2.2. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre (N = [2861-5984]) xlsx

2.1.1 Hvor mange ansatte er det i virksomheten?

Figur 2.3. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [554-640]) xlsx
Figur 2.4. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [5721-11964]) xlsx

2.1.2 Hvilken type virksomhet representerer du?

Figur 2.5. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [530-640]) xlsx
Figur 2.6. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [5715-11955]) xlsx

2.1.3 Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet?

Figur 2.7. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 554) xlsx
Figur 2.8. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 5719) xlsx
Figur 2.9. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 640) xlsx
Figur 2.10. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 11962) xlsx
Figur 2.11. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 530) xlsx
Figur 2.12. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 7871) xlsx

2.1.4 Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet?

Figur 2.13. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 554) xlsx
Figur 2.14. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 5722) xlsx
Figur 2.15. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 640) xlsx
Figur 2.16. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 11968) xlsx
Figur 2.17. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 530) xlsx
Figur 2.18. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de personlige/profesjonelle ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Personlig/profesjonell ferdigheter er den utenomfaglige kompetansen som er nyttig i et bredt spekter av arbeidsoppgaver og fagområder. Det kalles også ofte generelle eller generiske ferdigheter.: Personlige/profesjonelle ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 7876) xlsx

2.2 I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter

Figur 2.19. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Industri (N = [259-313]) xlsx
Figur 2.20. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre (N = [2822-5888]) xlsx

2.2.1 Hvor mange ansatte er det i virksomheten?

Figur 2.21. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [518-626]) xlsx
Figur 2.22. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [5643-11772]) xlsx

2.2.2 Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet?

Figur 2.23. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 540) xlsx
Figur 2.24. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 5641) xlsx
Figur 2.25. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 626) xlsx
Figur 2.26. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 11769) xlsx
Figur 2.27. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 518) xlsx
Figur 2.28. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 7720) xlsx

2.2.3 Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet?

Figur 2.29. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 540) xlsx
Figur 2.30. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 5644) xlsx
Figur 2.31. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 626) xlsx
Figur 2.32. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 11776) xlsx
Figur 2.33. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 518) xlsx
Figur 2.34. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 7724) xlsx

2.2.4 Hvilken type virksomhet representerer du?

Figur 2.35. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Industri etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [518-626]) xlsx
Figur 2.36. I hvor stor grad har nyutdannede med følgende utdanningsnivå de yrkesspesifikke ferdighetene som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet? Yrkesspesifikke ferdigheter dreier seg om de praktiske ferdigheter, metoder og teknikker som er nødvendig for å utføre ulike arbeidsoppgaver: Yrkesspesifikke ferdigheter For gruppe: Alle andre etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [7711-11763]) xlsx

2.3 I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver

Figur 2.37. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Industri (N = [266-321]) xlsx
Figur 2.38. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre (N = [2848-5982]) xlsx

2.3.1 Hvilken type virksomhet representerer du?

Figur 2.39. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Industri etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [532-642]) xlsx
Figur 2.40. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [5689-11951]) xlsx

2.3.2 Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet?

Figur 2.41. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Industri etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 554) xlsx
Figur 2.42. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 5694) xlsx
Figur 2.43. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Industri etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 642) xlsx
Figur 2.44. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 11958) xlsx
Figur 2.45. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Industri etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 532) xlsx
Figur 2.46. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 7856) xlsx

2.3.3 Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet?

Figur 2.47. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Industri etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 554) xlsx
Figur 2.48. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 5696) xlsx
Figur 2.49. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Industri etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 642) xlsx
Figur 2.50. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 11964) xlsx
Figur 2.51. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Industri etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 532) xlsx
Figur 2.52. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 7860) xlsx

2.3.4 Hvor mange ansatte er det i virksomheten?

Figur 2.53. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Industri etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [532-642]) xlsx
Figur 2.54. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå har ferdigheter til å utføre mer utfordrende oppgaver enn de som kreves i arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ferdigheter til mer utfordrende oppgaver For gruppe: Alle andre etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [7857-11960]) xlsx

2.4 I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring

Figur 2.55. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Industri (N = [263-318]) xlsx
Figur 2.56. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre (N = [2813-5925]) xlsx

2.4.1 Hvor mange ansatte er det i virksomheten?

Figur 2.57. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Industri etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [526-636]) xlsx
Figur 2.58. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvor mange ansatte er det i virksomheten? (N = [5625-11846]) xlsx

2.4.2 Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet?

Figur 2.59. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Industri etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 552) xlsx
Figur 2.60. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 5625) xlsx
Figur 2.61. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Industri etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 636) xlsx
Figur 2.62. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 11846) xlsx
Figur 2.63. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Industri etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 526) xlsx
Figur 2.64. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilket fagfelt er det viktigste i rekrutteringen av personer med universitets-, høgskole- eller fagskoleutdanning til din virksomhet? (N = 7766) xlsx

2.4.3 Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet?

Figur 2.65. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Industri etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 552) xlsx
Figur 2.66. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 5626) xlsx
Figur 2.67. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Industri etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 636) xlsx
Figur 2.68. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 11850) xlsx
Figur 2.69. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Industri etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 526) xlsx
Figur 2.70. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilket utdanningsnivå er mest relevant for din kjernevirksomhet? (N = 7768) xlsx

2.4.4 Hvilken type virksomhet representerer du?

Figur 2.71. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Industri etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [526-636]) xlsx
Figur 2.72. I hvilken grad opplever du at nyutdannede med følgende utdanningsnivå krever ytterligere opplæring for å mestre arbeidet de skal gjøre i din virksomhet?: Ytterligere opplæring For gruppe: Alle andre etter Hvilken type virksomhet representerer du? (N = [7755-11837]) xlsx

Gjenbruk